70 éves a legendás Mercedes SL
Mercedes-Benz SL, álomautó 70 éve
A Mercedes-Benz SL hetvenedik születésnapja alkalmából egy különleges kiállítást lehet megtekinteni, október 22-től a Stuttgarti Mercedes múzeumban. Kilenc darab autót állítanak ki S alakban, többek között a legelső SL-t is ami a mai napig a cég tulajdonában van. 1952 márciusában azaz majdnem 70 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz bemutatta a 300 SL-t.
Ugyanebben az évben ez a szupergyors versenyautó öt futamából négyet megnyert. A sikernek köszönhetően a Mercedes a gyártás mellett döntött. Egy évvel késöbb 1954-ben bemutatták a 300 SL Coupé utcai változatát és a kisebb 190 SL Roadster-t. A felfelé nyitható szárnyasajtajairól ismert Mercedes-Benz 300 SL 1957-ben új formában jelent meg. Az 1957-ben megrendezett Genfi Autószalonon a gyártó egy lenyűgöző roadstert mutatott be (W 198 II építési sorozat). Ezzel az autóval a Daimler-Benz a nyitott tetős sportautók iránti intenzív keresletre reagált.
300 SL Coupé (W 198), 1955
Álomautó egészen napjainkig is. A dizájn és a technológia kombinációja az 1954 februárjában New Yorkban piacra dobott 300 SL -t valóban lenyűgöző autóvá tette. A német „Flügeltürer” mellett Gullwing és Papillon (pillangó) néven ismerték. A tetőpántos ajtók azonban önmagukban nem esztétikai célt szolgáltak, hanem technikailag szükségesek. Ennek oka az volt, hogy a cső alakú tekercsketrec olyan magasan volt a küszöböknél, hogy a hagyományos ajtószerkezetek egyszerűen nem voltak lehetségesek.
190 SL (W 121), 1959
Kényelmes, és sportos vezetés: Ezek voltak a Mercedes-Benz SL legfontosabb jellemzői. A 190 SL-t 1954-ben New Yorkban, a 300 SL Coupé-val együtt mutatták be, a két SL tökéletesen kiegészítette a modellválasztékot az 1955-ös piaci bevezetésétől kezdve. A Roadster az amerikai importőr, Maximilian E. Hoffman kezdeményezése volt. Összességében 25 881 darabot gyártottak a 190 SL -ből.
230 SL (W 113), 1965
A „Pagoda” modell: A Mercedes-Benz 1963-ban a Genfi autószalonon mutatta be a 230 SL, W 113 sorozatú Mercedest. Az autót kényelmes, nagy teljesítményű kétüléses túraautóként tervezték. Az opcionálisan rendelhető keménytető alakja, az ázsiai templomokra emlékeztetett, ezért kapta a napjainkban is használt „Pagoda” becenevet. Ez volt a világ első nyitott tetejű személygépkocsija, ami már biztonságos karosszériával rendelkezett.
500 SL (R 107), 1982
Elegancia tekintélyes hangulattal: Ez jellemezte az R 107 modellsorozat SL modelljeit. A modellsorozat bemutatója 50 évvel ezelőtt, 1971 tavaszán volt. A Mercedes-Benz SL történetében először az autót nyolchengeres motor hajtotta. Az R 107 modellsorozat több mint 18 éves gyártásával belső márkarekordot állított fel, amelyet nem valószínű, hogy felülmúl. Érthető, hogy ennek a modellsorozatnak az élettartama alatt nagyon széles motorválaszték állt rendelkezésre.
SL 500 „SL Edition” (R 129) 2000
A Mercedes-Benz 1989-ben a Genfi Autószalonon dobta piacra az R 129-es sorozatot. A rendkívül harmonikus összhatást biztosító stílusos dizájnt még mindig Bruno Sacco vezetésével a tervezési osztály remekművének tekintik. Ez az SL a biztonság szempontjából is új mércét állított fel, a legfontosabb jellemzők az automatikusan felugró bukócső és az erőelnyelő ülések voltak. A bemutatott jármű „SL Edition” nevet kapta.
SL 500 (R 230), 2001
Az SL R 230 generációja 2001-ben debütált. Legszembetűnőbb újítása az acéllemezből készült összecsukható Vario tető volt. Mindössze 16 másodpercen belül a jármű átalakult roadsterré, vagy ismét kupévá. Tervezése egyesítette a hagyományt és a jövőt, pl. az elülső szárnyak feltűnő oldalsó légbeömlőivel és keskeny, szárnyszerű profiljaival, amelyek a W 198-as sorozat legendás 300 SL-jére emlékeztettek.
SL 500 „Mille Miglia 417” (R 231), 2015
2012 januárjában a Mercedes-Benz az SL 60. születésnapját ünnepelte az R 231-es modellsorozat bevezetésével. Az új dizájn egyik középpontjában a sportkocsi súlyának csökkentése állt. Alumínium karosszériája volt, a csomagtérfedél acélból és műanyagból készült, a tetőrendszer magnéziumot használt műanyaggal kombinálva. Az aktív biztonság és kényelem érdekében számos rendszert szereltek fel alapfelszereltségként vagy kérésre.