A legkisebb Riva, az Iseo

A motorcsónakok Ferrarija

A Riva története igazán egyedülálló, és utánozhatatlan. 1842-ben  észak-Olaszországban az Iseoi-tavon hirtelen hatalmas vihar csapott le, aminek következtében számtalan hajó rongálódott meg. Egy fiatal hajóépítő-mester  csodákat művelt, sok-sok hajót helyreállított és ezzel kivívta a helyiek tiszteletét. Így született meg a Riva legenda és vele együtt Pietro Riva is, aki a kezébe vette sorsát abban a pillanatban, amikor megérkezett Sarnico kisvárosába. Itt nyitotta meg műhelyét, ahol megszülettek az első saját gyártású hajók.

Riva gyorsan kiváló hírnévre tett szert, és a műhely tovább virágzott Pietro fia, Ernesto alatt is, aki bemutatta a belső égésű motorral hajtott hajókat. Az első világháború után Serafino Riva adta meg a cég végleges arculatát, és a Riva-t rangos márkává változtatta. A 20-as évek végén és a 30-as évek elején a Riva versenyhajók számtalan győzelmet arattak és több rekordot állítottak fel a hazai és nemzetközi versenyeken. Az 50-es években Carlo Riva irányítása alatt a márka nagyon népszerű volt, és hamarosan az elit státuszszimbóluma lett. Többek között hajót vásárolt magának Richard Burton, Brigitte Bardot, Sophia Loren és III. Rainier monacói herceg is. Carlo Riva 1956-tól kezdett együttműködni Giorgio Barilani tervezővel és építésszel.

©Ferretti Group

1962 novemberében pedig megszületett a legenda: Az Aquarama. Varázslatos vonalvezetése és ellenállhatatlan vonzereje azonnali klasszikussá tette a hajót. A Riva ikon, amely egy márkán beüli márka lett. Egy másik történelmi mérföldkő 1969-ben volt, amikor üvegszálból kezdték gyártani a hajókat. A Riva első két kompozit modellje a Bahia Mar 20 ‘és a Sport Fisherman 25’ volt. Ugyan az üvegszál nagyon elterjedt volt, a Riva folytatta a fából készült hajók építését egészen 1996-ig, amikor az utolsó Aquarama Special, no. 784 készült.

A hajópiaci jelentősen megváltozott, aminek hatására Carlo Riva 1969 szeptemberében eladta a céget az amerikai Whittaker konszernnek, bár továbbra is elnök-vezérigazgató maradt. 1971 júliusában átadta az irányitást Gino Gervasoninak. 1989-ben egy évvel azután, hogy a Riva céget a brit Vickers csoport teljes mértékben megvásárolta, Gino Gervasoni, Carlo Riva sógora negyvenegy évnyi munkaviszony után elhagyta a céget.    

A Riva Iseo, egy 27 lábas gyönyörű luxusjacht azok számára, akik szeretik a tavakon és a tengeren való hajózást, és ami a legfontosabb, a tökéletes olasz dizájn szerelmesei. A letisztult vonalak, a praktikus elrendezés, a részletekre való gondos és valóban egyedi figyelem, valamint a rendkívül kifinomult anyagok használata azok a megkülönböztető jellemzők, amelyek a Riva Iseo-t nemes örökösévé teszi. A kötődés a múlttal nyilvánvaló, a mahagóni széles körű használata a hajóban, ami a Riva márka szimbóluma, professzionálisan kidolgozva és húszrétegű lakkbevonattal kezelve.

©Ferretti Group

Az elegancia, a könnyű szállítás és az innovatív technológiák egyesülnek a 27 láb hosszú luxus jachtban, a Riva Iseo-ban

©Ferretti Group
©Ferretti Group
©Ferretti Group
©Ferretti Group
©Ferretti Group

About Author /

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search